SPACER NEDIR, NE ISE YARAR?

SPACER NEDIR, NE ISE YARAR?

Spacer’in ne oldugu, neden kullanildigi hakkinda bilgi sahibi olmaniz açisindan, bu yazimizda sizlere Spacer’i anlatacagiz.

Spacer Nedir, Ne Ise Yarar? 

Spacer, bir diger adiyla flans, aracin jant ve poryasi arasinda kullanilan, aracin iz mesafesini (aks mesafesini) arttirmak amaciyla kullanilan bir üründür. Bunun haricinde jantlar biraz daha disari dogru çikacagindan ayni zamanda da hos bir görüntü elde edilir. Spacerlar da kendi arasinda kullanim amacina göre 2’ye ayrilmaktadir. Bunlardan ilki orjinal bijon araligina uygun spacer, digeri ise bijon araligini degistirmede kullanilan spacerdir.

1-Orjinal Bijon Araligina Uygun Spacer

Bu tür spacerlar aracin iz mesafesini (aks mesafesini) arttirmak amaciyla kullanilir. Bu spacerlarin üzerinde bulunan delikler araçlarin bijon araligiyla bire bir uyumludur. Bu yüzden sikintisiz sekilde montaji yapilabilmektedir. Montaj yapilirken porya üzerine önce spacer montaji yapilir. Daha sonra üstüne uzun bijonlar yardimiyla jant montaji yapilir. Jant ile porya mesafesi arttigindan dolayi uzun bijon kullanilmasi gerekmektedir. Tüm islemler sonunda spacerin genisligine bagli olarak (çift tarafta spacer olacagindan kullanilan spacer kalinligi x2) iz mesafeniz artmis olacaktir.

2-Bijon Araligi Degistirmede Kullanilan Spacer

Bunlarin kullanim amaci aslinda basliktan da anlasildigi gibi çok basit. Örnek vererek anlatmak gerekirse,

Sizin aracinizin standart bijon araliginin 5×100 oldugunu varsayalim. Siz arabaniza bir jant begendiniz ve bu jant 5×112 ölçüsünde. Sizin araciniza uygun olan bijon araliginda bulunmamakta. Iste bu durumda devreye bu tür spacerlar girer. Bu spacerlar sizin 5×100 olan bijon araligini jantiniz için uygun olan 5×112 bijon araligina çevirir. Peki spacer bu islemi nasil gerçeklestrir?

Aslinda çok basit. Spacerin üzerinde 5×100 araliginda bulunan bijon araliklariya sizin kendi aracinizin poryasi üzerine montaji yapilir. Bu spacer üzerinde içine disler açilmis sekilde 5×112 araliginda delikler bulunmaktadir. Jantin montaji sirasinda 5×112 ölçüsünde olan bu delikler kullanilarak kolayca islem tamamlanabilir.

Spacer Nedir, Ne Ise Yarar? 

Peki Spacer Seçiminde Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Spacer seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlarin basinda spacerin üretim malzemesi gelmektedir. Spacerlar genelde hafif alasim ve dayanikli malzemelerden üretilmelidir. Bu genelde alüminyumdur.

Ucuz yollu sanayi tipler ise genelde agir ve sert malzemeden olusmaktadir, bunlarda demir ve çelik gibi malzemelerdir. Bu tür agir ve sert malzemeden üretilen spacer kullanimi sonucunda aracinizin daha fazla yakit harcamasina sebep olabilecegi gibi, daha da kötüsü yolculuk sirasinda kirilma riski arz etmektedir. Seyir halinde bu tarz bir durumla karsilasmak demek tekerlegin firlamasina ve kazalara neden olabilir. O yüzden araci yormayan, bu tarz riskleri barindirmayan kaliteli ve araciniza bire bir uygun spacer kullanmakta büyük fayda var.

Piyasada hem göbekli hem de göbeksiz spacer bulunmaktadir. Göbeksiz olanlarin kullanilmasindansa göbekli olanlar tercih edilir. Göbekli spacerin bir tarafinda disa dogru çikinti (erkek) diger tarafinda da içe dogru bir girinti (disi) bulunmaktadir. Spacerda bu sekilde girinti ve çikinti olmasinin amacindan bahsedersek, girinti olan kisim aracin poryasina montesi sirasinda tam bir oturma saglar. Diger tarafta bulunan çikinti da jantta bulunan bosluga tam oturur. Bunlar güvenlik açisindan önemlidir, saglamligi artirirlar.

Spacer seçiminde kullanilacak olan spacerin kalinligida (mm) önemlidir. Çünkü gereginden daha kalin bir spacer kullanimi sonucunda lastik davlumbaza sürtme yapabilir. Böyle bir durum hem istenmez hem de tavsiye edilmez. Ayrica araçlarda ön ve arka lastik boslugu bir olmayabilir. Yani aracinizda ön taraf için 10mm’lik spacer kullandiniz diye arka tarafta da 10mm’lik spacer kullanmak zorunda degilsiniz. Ön tarafta ve arka tarafta kullanilan spacerlar farkli kalinlikta olabilir.

Bir yanıt yazın