ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI

Ana Sayfa Forumlar ELEKTİRİKSEL BİLEŞENLER ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 6 yıl önce teknoland tarafından güncellenmiştir.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #12666
    teknoland
    Anahtar yönetici
    DİKKAT

     

    BU KONU BİLGİ AMAÇLIDIR.

    UYGULAMA AŞAMASINDA İŞLEMLER UZMAN KİŞİLER TARAFINDAN YAPILMALIDIR.

    BİLDİĞİNİZ ÜZERE ARAÇLARIMIZDA BULUNAN SES SİSTEMİ CİHAZLARI VE ÖZELLİKLEDE KISACA AMPLİ OLARAK TABİR ETTİĞİMİZ CİHAZLARIMZ OLDUKÇA FAZLA ENERJİ TÜKETMEKTEDİR VE BU ENERJİ İHTİYACINI’DA ARACIMIZIN AKÜ’SÜNDEN KARŞILAMAKTADIR.

    KURDUĞUMUZ SES SİSTEMİNİN TEKNİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE ARACIMIZIN AKÜ’SÜ HIZLI YADA YAVAŞ AMA MUTLAK BİR ŞEKİLDE (DEŞARJ) ENERJİ BOŞALMA KONUMUNA GEÇMEKTEDİR NETİCE İTİBARİYLEDE  ARACI ÇALIŞTIRACAK GÜÇ TÜKENECEKTİR.
    AKÜNÜN TAMAMEN DEŞARJ OLMASI AKÜYE ZARAR VERİRİP ÖMRÜNÜ KISALTIR

    ALTERNATİF OLARAK ARAÇLARA 2’Cİ AKÜ TAKILMAKTA AMA 2’Cİ AKÜ TAKILIRKEN AKÜLERİN AYNI DEĞERDE OLMASI GEREKMEKTE

    TABİKİ 2’Cİ AKÜ TAKILABİLİR AMA 2 AKÜ TAKILDIĞINDA SÖYLE BİR SORUN ÇIKMAKTADIR
    SİSTEM 2’Cİ AKÜNÜN ENERJİSİNİ BİTİRDİKTEN SONRA MOTOR AKÜSÜNÜ TÜKETMEYE DEVAM EDECEKTİR AYRICA TAKTIĞIMIZ AKÜ’NÜN İÇ BOŞALIMI BİRBİRİNDEN  FARKLI OLDUĞUNDA ŞARJ ESNASINDA ERKEN DOLAN AKÜ’NÜN VOLTAJINI KABUL EDEREK ŞARJI KESECEK DİĞER AKÜNÜZ ŞARJ OLMAYACAKTIR.
    2 AKÜ’NÜN STABİL BİR ŞEKİLDE ÇALIŞMASI İÇİN İZOLATÖR DİYE ADLANDIRILAN EKİPMANA İHTİYAÇ VARDIR.

    ÖRNEK

    40A akü iç direnci 10 ohm olsun. 180A akü iç direnci 200 ohm olsun. Aküler eşit şarj ile 13V seviyesinde farzedelim. Yük bindiğinde voltaj 12V seviyesine düşsün (iç dirençlerden dolayı) 

    Voltaj düşüşüne göre akım çekimi iki aküye göre 

    – 40A akü için 
    ( 13v – 12v ) / 10 = 0,1A 

    – 180A akü için 
    ( 13v – 12v ) / 200 = 0,005A 

    Arada 20 kat fark var. 40A aküden daha fazla akım çekilecek ve erken boşalacaktır. 

    40A akü erken boşaldığı voltajı daha düşük olacaktır. Bu durumda 180A akü 40A olanı şarj etmeye çalışacaktır. Şarj olayı da her zaman kayıplıdır yani akü her şarj’da ömür kaybeder İç dirençler sebebiyle bu kayıplar çok aşırı olacak ve bu durum akülerin ömrünü kısaltacaktır .

    İZOLATÖR


    İZOLATÖRÜN GÖREVİ AKÜLERİN BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ ŞEKİLDE ÇALIŞMASINI SAĞLAMAKTIR.

    KISACA AKÜLERİN BİRBİRLERİNİ DESARJ ETMESİNİ ENGELLER VE BOŞALAN AKÜNÜN ŞARJ OLMASINI SAĞLAR.

    İZOLATÖR ALIRKEN ARAÇ ALTERNATÖRÜNÜN AMPER DEĞERİNE GÖRE SEÇİM YAPIN VE

    DÜŞÜK AKIM KORUMASINA SAHİP OLANLARI TERCİH EDİNİZ

    İZOLATÖR BAĞLANTI ŞEMASI

    kaynak:caraudiohifi

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.